Přes Nové Mlýny povede cyklostezka. Hotová bude příští léto
Portál Jihomoravského kraje čtvrtek 7.5.2020
Ilustrační foto Autor: freeimages.com
Projekt 2,6 km dlouhé cyklostezkypři silnici I/52 přes vodní dílo Nové Mlýnymá zelenou. Krajští radní na schůzi v Brně rozhodli o výběru zhotovitele cyklostezky. Tím se stala Společnost Cyklostezka Nové Mlýny, kterou tvoří společnosti EUROVIA CS a FIRESTA-Fišer. Stavba cyklostezky by měla být zahájena v nejbližších dnech, její dokončení je naplánováno na červen 2021.
„V následujícím období budeme v rámci krajského rozpočtu velmi zvažovat, které projekty finančně podpoříme. Ale právě toto je příklad projektu, kdy s ohledem na výši získané dotace a na propojení stezky s opravou páteřní komunikace, by bylo neekonomické její výstavbu nepodpořit,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.
Stavba cyklostezky se spojí s rekonstrukcí mostu
Jak konstatoval náměstek hejtmana Petr Hýbler, realizace stavby s celým názvem „Cyklostezka umístěná při silnici I/52 na straně střední nádrže vodního díla Nové Mlýny“ je bezprostředně spojena s rekonstrukcí příslušného mostu přes vodní dílo. Jako jeho součást je lávka pro cyklisty financována Jihomoravským krajem a realizována společně s Ředitelstvím silnic a dálnic. Cyklostezka se na lávku na mostě napojuje.
„Celý projekt tedy přijde na 115 milionů korun (včetně DPH). Na stavbu samotné cyklostezky s lávkou celkové hodnoty stavebních nákladů ve výši 89,75 milionu přispěje kraji Státní fond dopravní infrastruktury částkou 58,9 milionu korun, když samotný kraj profinancuje 15 % celkových uznatelných nákladů. Podíl Jihomoravského kraje na stavbě tedy bude přibližně 10,3 milionu korun,“ sdělil podrobnosti o stavbě cyklostezky náměstek hejtmana Hýbler.
Cílem stavby je převedení cyklistů ze silnice I/52 na samostatnou cyklostezku.
Časté nehody při jízdě po silnici
Součástí je i řešení nevhodného křížení cyklotrasy na jižním konci cyklostezky. Cyklostezka je umístěna na přísypu hráze podél silnice I/52, jedná se o lokalitu vodního díla a přírodní rezervaci, rekreačně významnou s vysokým vytížením i potenciálem cyklodopravy i cykoturistiky. Na uvedené komunikaci je dnes vysoká intenzita vozidel s vysokým podílem nákladní dopravy, vedení cyklistů po silnici je nevhodné, zejména z důvodu častých nehod. „Jde nám také o propojení trasy celoevropského významu EuroVelo 9, trasy Brno-Vídeň a trasy Greenway K-M-W,“ dodal Hýbler.
HULMAN - kovošrot s.r.o.Pohořelice nabízí volné pracovní místo na plný úvazek (HPP). ➤ Náplň práce: - řezání materiálu kyslíkem a plamen - ruční manipulace s materiálem Při nástupu na pozici zajistíme profesní školení. …
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
Do letošního ročníku participativního rozpočtu Vylepšíme Hodonín společně 2025 se zapojili aktivní občané, kteří podali celkem šest různorodých projektů. Jejich cílem bylo nabídnout nové možnosti trávení volného času a...
Šestiletý samec antilopy losí zamířil z hodonínské zoo do Prahy, kde se zapojí do chovného stáda České zemědělské univerzity. Jde o druhý největší druh antilopy, v Hodoníně byl tento samec největším zvířetem po velbloudech.